הקורס הראשון

תוך כדי כתיבת הפוסטים האלו אני מבינה שאי אפשר לכתוב על אדמאמא באופן מנותק מהתנועה הרחבה יותר של האקטיביזם המעשי שהיה אז (מונח מוזר ובטח לא מדוייק) תנועת הפרמקלצ'ר, שומרי הגן ,פסטיבלי האקטיביזם ומחנה הנוער האלטרנטיבי. נכון שהתחלנו את הכל בסך הכל רצינו קהילה ושותפים שנוכל לגדל איתם את הילדים. אבל אחרי ההרצאה של דור במפגש הראשון גור נדלק לגמרי ומיד השתתף בקורס מבוא לפרמקלצ'ר עם טליה שניידר שנערך בבית ספר שדה בעין גדי. למי שלא יודע, שיטת הפרמקלצ'ר מדברת על תכנון החיים מתוך עקרונות של דאגה לאדמה, דאגה לאדם וחלוקה הוגנת של עודפים. גור מספר: "ההכרה וההבנה שזה זה ! בכל הלימודים בפקולטה לחקלאות היה חסר האיכר – האדם לא היה שם. למדנו על המים והשמים האדמה והצומח החרקים והפטריות אבל לא נגענו באדם. הפרמקלצ'ר עשה לי את החיבור לפרקטיקה היום יומית, הכי קטנה וזה מה שהדליק אותי. זה שיש כאן תמונות עולם שלמה, קוהרנטית".גור הנלהב מהידע החדש, שילב אותו עם הידע התאורטי שאסף בשני תארים בחקלאות ואקולוגיה הודיע לחבורת השוהים הטרייה באדמאמא שמעכשיו הם תלמידי קורס פרמקלצ'ר. בקורס הראשון היו 4 תלמידים (זה לא הקורס המיתולוגי) אודי עזריאל שהגיע מהעיר הגדולה ומאשרם במדבר, יעלה מכרמי יוסף ואיתי האובן שהיה צעיר בגיל, אבל רציני ומוכשר יותר מכולנו (על איתי אפשר ובטח אכתוב עוד). Yehuda Udi Azriel Itai Dolev Haubenבשטח עמד אז רק הקרוון שרצפתו כוסתה במזרונים מקיר לקיר והוא שימש גם כמטבח. בגלל מצוקת הדיור איתי הקים לעצמו טיפי אותו תפר בעצמו (אמרתי שהוא מוכשר!!). משום מה גולת הכותרת של הקורס היתה הכנת תרכיז קלמנטינות שיועד לשימור עד הקיץ אבל נגמר מייד.

פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.