אתה יודע שלמה שאתה עושה קוראים קיימות?

בכל שנותיה הראשונות של אדמאמא (עד 2008) המשכתי לעבוד כרופאה ווטרינרית בעיריית נתיבות. גור המשיך להעמיק בתחום אותו כינינו "אקולוגיה מעשית". חיסוני כלבת, סכסוכי שכנים וביקורות תברואתיות במרכולים לא ממש סיפקו עניין ומשמעות כך שמהר מאוד נסחפתי גם אני להעמיק בידע האקולוגי.ב 2002 הצטרפתי לתוכנית "עמיתי הסביבה" של מרכז השל ששכן אז בבית הסביבתי בלוינסקי 85 בדרום תל אביב. חבורה של 16 אנשים ממגוון תחומי עיסוק התכנסו אחת לשבוע ונחשפו לתפיסה החדשנית ש"הכל קשור", אי אפשר להפריד בין סביבה, כלכלה וחברה ושיש לאזן בין "צרכי הפיתוח לצרכי הדורות הבאים" ולכל זה קוראים קיימות !! את מרכז השל הקימו איילון שוורץ יחד עם ג'רמי בנשטיין וליה אטינגר כאשר המטרה הייתה (ונשארה) להכשיר אנשי מפתח בחברה הישראלית על מנת שיובילו שינוי או כמו שג'רמי הגדיר "סביבתנים אפקטיביים". Lia EttingerJeremy Bensteinהמחזור בו למדתי היה מחזור ד' שהורכב מתמהיל מרתק של "עמיתים" ועד היום אני מודה על הזכות שהיתה לי לבלות שנה עם אנשי זכויות אזרח כח"כ ניצן הורוויץ, שולה קשת מהקשת המזרחית, עו"ד גבי לסקי, דורית אברמוביץ וחנה ספרן מאישה לאישה בחיפה. אנשי סביבה כנאור ירושלמי, נועם אילן, שירלי בר דוד הביולוגית ועוד. היום הראשון הסתיים וכבר הייתי קיצרת רוח לחזור הביתה ולשתף את התובנות."למדתי מונח שמגדיר את כל מה שאתה עושה וחושב ומרגיש", הודעתי לגור. קוראים לזה "קיימות".לסיום השנה המרתקת כתבתי שיר שסיכם קצת את מה שלמדנו:פתחתם לי חלון ולמדתי המון: סביבתנים אפקטיבים, פרדיגמות ונרטיבים. גישה ביוצנטרית ואישה אנתרפוצנטרית.אופטימיזם טכנולוגית וכפה אקולוגית. התחממות גלובלית ואג'נדה מקסימליתתרבות הצריכה וקריאות הביניים, הקול האחר שלא נשמע בינתיים. אבל חי האלה ואינשאללהשנגיע מהר לשיתוף פעולה. נפסיק לרוץ ונביט בסובב.נרגיש יותר ונפתח את הלב. כי להיות סביבתן אפקטיבי באמתזה לסגור את המזגן ולעזוב את הפרקט.בשנה לאחר מכן החלטנו כמה מבוגרי התוכנית להוציא את העמיתים מהחדר עם הפרקט ולתת להם לחוות "קיימות מעשית". את המפגש באדמאמא התחלנו במעגל אסוציאציות בבית האדמה, טל בשן (שהגיעה כבת הזוג של גידי בשן מקק"ל) הרצתה על בניה באדמה, הבנו את "טביעת הרגל" של תעשיית הטקסטיל וטווינו חוטים מצמר עם יונית קריסטל, תומר יפה הוביל סיור בנושא קומפוסט ואייל ביגר הרצה על משהו (יוזמת האנרגייה?). אכלנו מזון מקומי מעולה שהכינו אנשי אדמאמא.הרומן עם השל לא הסתיים. רבים מבוגרי תוכנית העמיתים של השל הפכו לשותפים לדרך ולחברים: הדס שכנאי, נועם אילן ואייל ביגר, דבי לרר ומיכל ויטל. ד"ר דניאל מישורי כתב איתנו את פרק "אדמאמא" לספר, דב חנין הגיע לבקר אותנו בתקופת "צוק איתן", רם אייזנברג אדריכל הנוף המוכשר בישר לנו שמה שיש לנו זה "לונה פארק של יצירה", ויקטור וייס הגיע לחגיגת טו בשבט עם ילדיו. Hadas Shachnaiויקטור וייסRam EisenbergDaniel Mishoriדבי לררNoam Ilan ובשנים 2015-2016 זכיתי לעבוד בעצמי במרכז השל כמנהלת רשת הבוגרים.

פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.